گروه شرکت‌های پامیر

گروه شرکت‌های پامیر

محترم الحاج احمدشاه فقیری بزرگمرد موفق عرصه صنعت، پس از کسب تجربه از تجارت انواع و اقسام اموال و کالای حلال و مفید برای جامعه به فکر ایجاد فضای مناسب کاری برای مردم خویش و همچنین ایجاد کارخانه های معتبر و ملی برای رسیدن جامعه به خودکفایی ملی گردیدند و مصمم شدند تا تولیدات داخلی را راه اندازی نمایند. به همین منظور اولین و بزرگترین کارخانه موتور سیکلت به نام پامیر سیکلت را در سال 1381 هجری خورشیدی ایجاد و خوشبختانه با تجربه والایی که از شرکت های کشورهای دیگر به دست آورده بودند و مدیریت مدبرانه و آینده نگر ایشان باعث شد تا اکنون این شرکت با ساخت بیش از 45 نوع موتورسیکلت به عنوان معتبرترین شرکت موتورسیکلت در افغانستان شناخته شود .در عین حال این شرکت در بخش تولید ریکشا، بهترین و با کیفیت ترین نوع ریکشا مسافربری را تولید مینماید که به مدل های مختلف و رنگ های مختلف به دسترس هموطنان ما قرار میگیرد.
آقای فقیری گام های آهنین و عزم راسخ خویش را برای رسیدن کشور به خودکفایی ملی آنچنان جزم کرده بودند که همواره در صدد ایجاد کارخانه های صنعتی و تولیدی جدید جهت برطرف نمودن نیازمندی های مردم و همچنین ایجاد زمینه های کار برای مردم بودند. ازینرو در سال 1389 هجری خورشیدی کارخانه زلال موفق که در سال 1381 تاسیس گردیده بود را خریداری و توسعه بخشیدند که باز هم به اساس درایت والای ایشان در امر تجارت و صنعت،‌ اکنون محصولات این شرکت که نوشیدنی های غیرالکولی از قبیل آب معدنی،‌ نوشابه، انرژی و جوس با طعم های مختلف میباشد، بیش از 30 نوع نوشیدنی به عنوان یک برند معتبر نه تنها در افغانستان که در منطقه میباشد.
پدر صنعت افغانستان، همچنان به این روند که همانا کاریابی برای مردم افغانستان و رسیدن به خودکفایی ملی است ادامه میدهند و در اقدام موفقیت آمیز دیگر در سال 1398 هجری خورشیدی شرکت تولیدی سولر آفتابی اعتماد را تاسیس نمودند که این کارخانه هم باعث ایجاد زمینه های فراوان کاری برای مردم افغانستان و رسیدن به خودکفایی ملی در عرصه تولید برق آفتابی یا سولر گردید. این شرکت به هدف استفاده بهینه از انرژی خورشیدی، تبدیل انرژی آفتاب به الکتریسیته (برق) و کمک به پاکی و حفظ محیط زیست تاسیس شد. این شرکت اولین و بزرگترین تولید کننده پنل های خورشیدی در افغانستان میباشد.
در عین حال جناب آقای فقیری شرکت تولید پریفورم فرداد را در سال 1399 هجری شمسی تاسیس نمودند. این شرکت تولید کننده انواع پریفورم و درب نوشیدنی میباشد و با خرید خط های تولیدی و ماشین آلات از شرکت های مشهور اروپایی توانسته است به رشد قابل ملاحظه ای در عرصه تولید پریفورم و درب نوشیدنی ها برسد.
همچنین کارخانه تولید گاز CO2 زلال موفق شرق در سال 1399 خورشیدی در دو واحد جداگانه با استفاده از تکنالوژی مدرن تاسیس گردیده است. این کارخانه در آغاز سال 1401 خورشیدی شروع به تولید گاز CO2 با خلوص 99.9 فیصد نموده است. لازم به ذکر است که این کارخانه دارای خطوط تولید تمام اتوماتیک بوده و از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات عرصه تولید گاز برخوردار است، چنانچه ظرفیت مجموعی تولید این کارخانه بیش از 3000 کیلوگرام (3 تن) در ساعت می‌باشد که در نوشیدنی‌های غیرالکولی گاز دار استفاده می‌گردد.
این کارخانه توانسته است زمینه اشتغال و امرار معاش را برای تعداد زیادی از جوانان این مرزوبوم فراهم نماید.
در نهایت با توجه به آنچه خواندید، گروه شرکت های پامیر که در برگیرنده شرکت های معتبر پامیرسیکلت، زلال موفق، سولر اعتماد و پریفورم فرداد به عنوان منابع تمویل تمامی فعالیت های عام المنفعه و خیرخواهانه مجتمع خیریه (تعلیمی، فرهنگی و صحی) الحاج احمدشاه فقیری از بدو تاسیس این مجتمع خیریه میباشند.
شایان به ذکر است که شرکت سیاحتی اتک پامیر و شرکت فراز پرودکشن نیز از جمله شرکت هایی است که مجموعه فقیری برای ارایه خدمات به مردم و اشتغال زایی در سال 1398 هجری شمسی تاسیس نمودند که در حال حاضر با بهترین امکانات در حال خدمت رسانی به مردم هستند.