موسسه تعلیمی خصوصی (خیریه) الحاج احمدشاه فقیری

آموزش برای همه
محترم الحاج احمدشاه فقیری پدر معارف افغانستان، از همان ابتدا تمرکز وافری بر معارف و تعلیم و تربیه فرزندان این سرزمین داشتند و همواره تلاش نمودند تا برای معارف کشور کارهای بنیادی و خیرخواهانه را انجام دهند.
ازینرو در چوکات بنیاد خیریه در بخش اعمار مکاتب،‌ بازسازی صنوف درسی، توزیع خیمه، واعطای قرطاسیه باب به مکاتب نیازمند کشور سهم خود را به نحو احسن در قبال فرزندان معارف این مرز و بوم ادا نمودند.
اما از آنجاییکه قلب شان همواره برای تعالی جایگاه و ظرفیت فرزندان این کشور میتپد، در یک تصمیم خردمندانه و عام المنفعه، اقدام به ایجاد یک مکتب خصوصی خیریه در سال 1398 هجری خورشیدی نمودند که فرزندان بی بضاعت این دیار بتوانند با خیالی آسوده و به دور از مشکلات مالی به فراگیری دروس و تعلیم و تربیت بپردازند . درین مکتب همه چیز از لباس و کیف مکتب گرفته تا کتاب و قرطاسیه باب کاملا بصورت رایگان الی صنف دوازدهم به دسترس شاگردان قرار میگیرد.
در عین حال با توحه به اینکه بیشترین تمرکز جناب آقای فقیری بر قشر بانوان جامعه در جهت بارورسازی ظرفیت ها و ارتقای وضعیت زندگی و معیشیتی شان است،‌ تمامی شاگردان این موسسه تعلیمی از بخش اناث هستند و مدیر، سرمعلم، کارمندان اداری و معلمین این موسسه تعلیمی نیز همگی از طبقه اناث هستند.
موسسه تعلیمی خصوصی (خیریه) الحاج احمدشاه فقیری با توجه به گنجایش هر صنف و رعایت نمودن استانداردهای بین المللی یک مکتب نمونه،‌ از شاگردان بی بضاعتی که ثبت نام گردیدند، امتحان ورودی اخذ نموده تا اینکه برعلاوه مستحق بودن، اصل لیاقت و شایسته سالاری نیز در جذب شاگردان در نظر گرفته شود، که خوشبختانه این موسسه تعلیمی در سال اول فعالیت خویش توانست بر حسب دو اصل مستحق بودن و شایسته بودن، از صنف اول الی صنف دهم را تشکیل و شروع به تدریس نماید.
لازم به ذکر است که اساتید این موسسه تعلیمی، همگی با تجربه، متعهد و لیسانس میباشند که از میان دوصد الی دوصد و پنجاه متقاضی بست معلمی به اساس یک پروسه شفاف و معیاری انتخاب شدند. لازم به ذکر است که برای اساتید منتخب این موسسه تعلیمی همواره سیمینار های آموزشی در جهت تقویت مهارت و ارتقای ظرفیت تدریس شان برگزار میگردد.
همچنین برای اساتید و شاگردان این موسسه تعلیمی بصورت رایگان یونیفورم در نظر گرفته شده است و برای شاگردان این موسسه تعلیمی تمامی تسهیلات درسی به شمول کیف، کتاب و قرطاسیه باب بصورت رایگان اعطا میگردد .
برعلاوه برای صنوف لیسه این موسسه تعلیمی تدابیر ویژه و صنوف کانکوری موثر در نظر گرفته شده است تا انشاءالله در همان سال اول فراغت این موسسه تعلیمی شاهد راه یافتن شاگردان این موسسه تعلیمی به مدارج بلند امتحان کانکور باشیم.
از سویی هم شرایط خاص تعلیمی و تربیتی با معیارها و استانداردهای جهانی برای این موسسه تعیین و در نظر گرفته شده است، بطوریکه در ختم هر ماه، هم معلمین و هم شاگردان مورد ارزیابی قرار میگیرند.
برای صنوف اصول صنفی این موسسه تعلیمی (صنف اول الی صنف سوم) معلمان بسیار مجرب و متخصص درنظر گرفته شده است که همگی سیمینارهای متعدد روش های نوین تدریس را فراگرفته اند.
همچنین برای شاگردان این موسسه تعلیمی، صنف مجهز لابراتوار، کامپیوتر،‌ کتابخانه، حیات بازی، فضای کاملا زیبا و معیاری در نظر گرفته شده است تا از آنها به نحو احسن در جهت یادگیری تعلیم و تربیت کار بگیرند.
شایان به ذکر است که شاگردان فارغ شده ازین موسسه تعلیمی در صورت نیاز در مقاطع لیسانس و ماستری هم تحت پوشش مالی محترم الحاج احمدشاه فقیری قرار خواهند گرفت.

فعالیت های بخش معارف

آزمون جذب اساتید

موسسه تعلیمی خصوصیی (خیریه) الحاج احمدشاه فقیری تلاش نمودهد است تا بهترین و مجرب ترین کادر اساتید نخبه را به اساس امتحان معیاری و تحصصی جذب و استخدام نماید. این اساتید همگی لیسانس و با تجربه های موفقانه چندین ساله تدریس موثر، مصروف تدریس دانش آموزان هستند.

آزمون جذب دانش‌آموزان

موسسه تعلیمی خصوصی (خیریه) الحاج احمدشاه فقیری به اساس یک پروسه امتحان شفاف و معیاری با توجه به تعداد زیاد علاقه مندان به کسب دانش درین موسسه تعلیمی، شاگردان جدیدالشمول را جذب مینماید.

مراسم نواختن زنگ مکتب

مراسم نواختن زنگ موسسه تعلیمی خصوصی ( خیریه ) الحاج احمدشاه فقیری همه ساله در ایتدای سال تعلیمی با حضور داشت مقامات بلندرتبه دولتی و سکتوری در یک همایش با شکوه تجلیل میگردد. این همایش باشکوه با سخنرانی مقام های دولتی، اجرای ترانه های متنوع از سوی گروه ترانه این موسسه تعلیمی و اجرای تیاتر […]

مراسم جشن قلم

موسسه تعلیمی خصوصی (خیریه) الحاج احمدشاه فقیری همه ساله شاگردان صنوف اول که جدیدالشمول هستند را با برگزاری جشن قلم استقبال مینماید. با برگزاری مراسم باشکوه جشن قلم، ذهنیت ورود به عرصه کسب علم و دانش در شاگردان جدیدالشمول تقویت میگردد.

برگزاری سیمینارهای ارتقای ظرفیت برای اساتید

موسسه تعلیمی خصوصی (خیریه) الحاج احمدشاه فقیری همواره سیمینارهای متنوعی را برای ارتقای ظرفیت اساتید و تعقیب روش های نوین درسی، با تدریس ترینر های متخصص، در این موسسه تعلیمی برگزار مینماید. همچنین این موسسه تعلیمی آماده ارایه سیمینار برای اساتید سایر مکاتب نیز میباشد.

تجلیل از روز جهانی کودک

موسسه تعلیمی خصوصی (خیریه) الحاج احمدشاه فقیری همه ساله در مراسمی با شکوه از روز جهانی کودک تجلیل به عمل می آورد و تحایفی را برای دانش آموزان کودک این موسسه تعلیمی اهدا مینماید.

تجلیل از روز جهانی معلم

موسسه تعلیمی خصوصی (خیریه) الحاج احمدشاه فقیری همه ساله از روز معلم به پاس گرامیداشت از مقام شامخ معلم طی مراسمی با شکوه تجلیل به عمل میاورد.

تجلیل از روز مادر

موسسه تعلیمی خصوصی (خیریه) الحاج احمدشاه فقیری همه ساله از روز مبارک و خجسته مادر تجلیل به عمل میاورد و برای جمعی از مادران شاگردان این موسسه تعلیمی، هدایایی را به رسم احترام تقدیم میدارد. گرامیداشت از روز مادر در مکاتب، ذهنیت ارج نهادن به مقام شامخ مادر، احترام و محبت به مادر و همچنین […]

امتحانات ماهوار

موسسه تعلیمی خصوصی (خیریه) الحاج احمدشاه فقیری بر مبنای روش‌های نوین تدریس، امتحانات ماهانه را برای ارزیابی روند تعلیمی و تربیتی شاگردان برگزار مینماید. براساس این امتحانات سیر صعودی و نزولی روند آموختن دروس توسط شاگردان مشخص و آن عده دانش‌آموزانی که نمرات معیاری را کسب ننمایند، مشخص و بر تقویت یادگیری دروس شان تاکید […]

صنوف تقویتی زمستانی

موسسه تعلیمی خصوصی (خیریه) الحاج احمدشاه فقیری به منظور تقویت سطح تعلیمی شاگردان و همچنین آمادگی هر چه بیشتر دانش‌آموزان برای سال آتی تعلیمی، صنوف تقویتی را در فصل زمستان برگزار مینماید و دانش آموزان میتوانند همانند جریان سال تعلیمی، بصورت رایگان درین صنوف اشتراک نمایند. فصل زمستان از آن جهت که زمان رخصتی دانش‌آموزان […]

مراسم جشن الفبا و تکلیف

مراسم جشن الفبا و جشن تکلیف (آمادگی برای عبادت) شاگردان موسسه تعلیمی خصوصی (خیریه) الحاج احمدشاه فقیری در سالون همایش‌های این مجتمع برگزار گردید. خداوند بزرگ را سپاس میگوییم برای آنکه توانستیم بار دیگر مسبب شکوفایی غنچه‌های امید و آینده ساز وطن گردیم و به شکرانه‌ی این موهبت الهی برای شاگردانی که صنف اول را […]

مراسم اختتامیه سال تعلیمی

موسسه تعلیمی خصوصی (خیریه) الحاج احمدشاه فقیری به منظور ارج نهادن به تلاش های موثر اساتید و شاگردان خویش، همه ساله مراسم اختتامیه سال تعلیمی را برگزار مینماید. این مراسم باشکوه با سخنرانی، اجرای ترانه، اجرای تیاتر و اهدای تقدیرنامه ها و تحایف به اساتید پرتلاش و شاگردان ممتاز این موسسه تعلیمی همراه میباشد.

برنامه‌های دینی، علمی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی

استقبال آمران مکاتب نخبه اناث و ذکور دولتی

برخی از آمران مکاتب نخبه اناث و ذکور دولتی از موسسه تعلیمی خصوصی (خیریه) الحاج احمدشاه فقیری دیدار به عمل آوردند و اقدام جناب آقای فقیری را برای ایجاد چنین موسسه تعلیمی با بهترین امکانات آموزشی قابل قدر و تحسین برانگیز دانستند. درین دیدار تفاهم شد تا رابطه خواهر خواندگی میان مکاتب نخبه دولتی اناث […]

تقدیر ریاست معارف هرات از مؤسسه تعلیمی خصوصی (خیریه) الحاج احمدشاه فقیری

ریاست معارف ولایت هرات از موسسه تعلیمى خصوصى (خیریه) الحاج احمدشاه فقیرى به عنوان مؤسسه تعلیمى برتر در عرصه آموزش موثر، امکانات آموزشى عالى و نظم و دسیپلین ادارى تقدیر به عمل آورد.